Absent la etapa de debut a sezonului, Rares Tomita a pornit in CNR 2014 odata cu Raliul Aradului cu doua noutati: a lasat vechiul EVO IX pe un EVO X inchiriat de la Gergo Szabo si a schimbat copilotul, Alex Popidan luandu-i locul lui?Csegzy Levente. Desi a abandonat la Arad din motive tehnice, cele doua raliuri la care a luat startul au reprezentat acomodarea necesara ca Rares sa atace victoria la clasa 3 la etapa urmatoare, Raliul Bacaului, acolo unde sibianul va reveni in masina de curse alaturi de copilotul sau din ultimii trei ani, Levente.
RallyMax: Salut Rares! Cum a fost inceputul de sezon, cand, din motive financiare, ai fost nevoit sa lipsesti de la etapa de debut a CNR 2014, Raliul Brasovului? Cum te-ai simtit din postura de ?spectator profesionist?, cea in care orice sportiv nu isi doreste sa ajunga?
Rares Tomita: Salut RallyMax!!! Inceputul de sezon nu a fost cel pe care l-am dorit. Din pacate, din motive bine cunoscute de toti, financiare, nu am putut lua startul la Brasov. A fost prima data cand lipsesc de la Brasov incepand din anul 2008. Nu imi place deloc postura de spectator. Aveam momente in care imi venea sa plang.
RallyMax:?Sezonul a debutat pentru tine cu Raliul Aradului unde ai avut parte, din pacate, de un abandon. Care a fost motivul pentru care te-ai oprit la raliul din vestul tarii?
Rares Tomita:?Am ales sa particip la Raliul Aradului deoarece imi place foarte mult acest raliu si deoarece aveam o revansa de luat. Nu l-am terminat niciodata in 4 participari. Din pacate am avut acelasi rezultat si anul acesta. Pe prima proba din a doua zi, pe final, am simtit ca am doar tractiune spate. Am incercat sa luam startul si pe a doua proba dar cand am ajuns la viteza a-5-a, cutia s-a blocat si am fost nevoiti sa abandonam.
RallyMax:?Sezonul 2014 a adus doua schimbari majore pentru tine: un nou copilot in persoana lui Alex Popidan si o noua masina. Care este povestea din spatele celor doua schimbari?
Rares Tomita:?Avand in vedere ca Levi a batut palma cu Raul, am fost nevoit sa-mi caut un alt copilot. Fiind prieten bun cu Alex, am decis sa concuram impreuna. In ceea ce priveste masina, am decis sa incerc si altceva nou. Am avut noroc cu Gergo Szabo care mi-a inchiriat un EVO 10 de clasa 3 si am putut testa si alta masina. Din pacate inca nu m-am obisnuit foarte bine cu masina si deocamdata ritmul este mai slab decat cel avut cu EVO 9.
RallyMax:?Transilvania Rally te-a adus din nou in ritmul cu care ne-ai obisnuit in sezoanele trecute, fiind la final pe locul al treilea, dupa mult mai experimentatul Manfred Stohl. A reprezentat raliul clujean finalul acomodarii cu EVO X?
Rares Tomita:?Eu nu sunt multumit nici de ritmul avut la Cluj. Intradevar, am crescut ritmul fata de Arad, dar nu sunt nici pe departe la ritmul de anul trecut. Pe finalul raliului am inceput sa ma simt tot mai bine in masina si cred ca la Bacau voi avea un ritm de care sa fiu multumit.
RallyMax:?Bacaul il readuce in dreapta ta pe Levente, copilotul din 2013. In aceasta situatie, cu ce obiective vei porni in raliul moldovean?
Rares Tomita:?Dupa doua raliuri alergate impreuna cu Alex Popidan, am revenit la copilotul din ultimii 3 ani, Csegzy Levente. Obiectivul meu este castigarea clasei 3 si o clasare cat mai buna la general. Aceleasi obiective le-am avut si la Arad si Cluj, dar din pacate nu am reusit sa le indeplinesc.
RallyMax:?Care consideri ca sunt principalele avantaje ale folosirii unei masini superioare, EVO X in locul vechiului EVO IX?
Rares Tomita:?Daca ajung sa invat masina la fel de bine cum stiu EVO 9, atunci cu siguranta voi fi mai rapid. Cu toate ca este mai grea, EVO 10 are centrul de greutate mai jos, si astfel este mult mai stabila, cel putin pe virajele de viteza. Mi-a fost greu la Arad sa stiu exact cat sa arunc masina inainte de viraj si cat sa o las sa gliseze, dar sunt convins ca la Bacau nu voi mai avea aceste probleme.
RallyMax:?Va continua colaborarea cu echipa tehnica a lui Gergo Szabo si la etapele viitoare? O sa te vedem la startul ultimelor doua raliuri?
Rares Tomita:?Referitor la ultimele doua etape, nu stiu daca voi participa. Situatia bugetului este incerta dar sper ca dupa Bacau totul se va clarifica si vom putea fi prezenti macar la una din etapele urmatoare. Daca voi participa, cu siguranta voi continua colaborarea cu echipa tehnica a lui Gergo, dar ajutat si de Cornel si Radu, baietii cu care am colaborat in ultimii 2 ani.
RallyMax:?Daca in ultimele sezoane ocupai locuri fruntase in cadrul clasei 3, datorita absentelor de la doua etape si a abandonului de la Arad, in 2014 te clasezi doar in top-ul 10 al clasamentului. Cat crezi ca poti recupera in aceasta situatie si care sunt asteptarile la final de sezon?
Rares Tomita:?Datorita incertitudinii privind participarea noastra in acest sezon, nu ne-am propus nici un obiectiv. Eu voi incerca sa castig la Bacau iar daca vom putea fi prezenti si la urmatoarele etape, atunci cu siguranta vom incerca sa revenim in topul clasei. Oricum, pentru noi, raliurile ramase sunt doar un antrenament pentru anul viitor, in care sper sa pot lua startul si de ce nu, cu o masina mai performanta.
RallyMax:?Multumim si multa bafta la Bacau! Speram sa te vedem la finalul celor trei etape ramase de disputat in CNR 2014!
Rares Tomita:?Si eu va multumesc si doresc sa multumesc tuturor celor care ma sustin: BIOMIN, ST HOME DESIGN, SERA HOME SOLUTION, GLASURIT, SCOALA DE DANS ARTHUR MURRAY, BUCUR TUNING. Si nu in ultimul rand as dori sa multumesc tuturor fanilor care vin pe probe sa ne sustina. Fiind spectator la Brasov, am ajuns sa-i respect mai mult pentru felul in care ne sustin si sunt alaturi de noi. VA MULTUMESC!