Dupa multiple sezoane in Campionatul National de Slalom Paralel in care a reusit sa obtina titlul de vicecampion national in 2013, Dan Nicoschi a luat startul in 2014 in Transilvania Rally alaturi de Bogdan Moldovan, reusind o evolutie foarte buna in fata propriilor fani. Desi Clujul a fost singura prezenta din cadrul CNR in 2014, pilotul clujean a decis sa accepte provocarea lansata de organizatorii sibieni, aceea de a cuceri Transfagarasanul. Pornit alaturi de Rares Fetean pe acelasi Seat Ibiza, Dan a reusit locul 4 in cadrul clasei M1 in prima zi de concurs, iar in ziua secunda a urcat pe podium pe pozitia cu numarul doi in cadrul clasei.
RallyMax: Salut Dan! Felicitari pentru primul podium dintr-o competitie de avengura! Dupa multiple podiumuri in CNSP, ai reusit locul doi la clasa M1 la Sibiu Rally Challenge in ziua secunda de concurs. Cum te-ai simtit pe podium in Piata Mare sambata seara?
Dan Nicoschi: Salutare si multumesc RallyMax! Sincer, mi-am dorit mult un podium la aceasta competitie, atat pentru mine, cat mai ales pentru Rares, care a fost pentru prima data prezent acasa in fata familiei si fanilor. Stiu ca a insemnat mult pentru el si ma bucur nespus ca am reusit impreuna sa realizam asta.
RallyMax:?Organizatorii de la Sibiu au lansat in acest an o adevarata provocare, accea de a cuceri Transfagarasanul. Cum ai reactionat cand ai aflat de aceasta propunere?
Dan Nicoschi:?Transfagarasanul este cu siguranta cel mai spectaculos drum din Romania si probabil unul din cele mai frumoase din lume, iar sa am oportunitatea sa pilotez acolo era ceva ce nu trebuia ratat. Totul a stat insa sub semnul incertitudinii pana cu o saptamana inainte de competitie, din cauza lipsei resurselor necesare. Am luat totusi hotararea sa particip, impulsionat si de Rares, care a ramas in imposibilitatea de-a lua startul dupa ce pilotul sau obisnuit din CNR, Vlad Miculici, a fost constrans sa renunte la participare pe ultima suta de metri. Cu siguranta nu regret ca am acceptat aceasta provocare! 🙂
RallyMax:?Ce parere ai de competitia sibiana? Cum ti s-au parut organizarea, traseul si publicul?
Dan Nicoschi:?Consider ca Sibiu Rally Challenge a fost un real succes, avand un potential urias sa devina un eveniment major in Romania si nu numai. Vremea superba a contribuit si ea la reusita evenimentului, insa marele merit este al organizatorilor pe care ii felicit pe aceasta cale pentru ca au incercat si reusit sa ne faca sa ne simtim ca la un adevarat festival al motorsportului. Sper doar sa reuseasca sa reediteze aceasta competitie si in 2015, cand cu siguranta vor fi si mai multi concurenti si spectatori. Daca Paltinisul s-a mai organizat, chiar si ca proba de noapte, Transfagarasanul a fost o premiera absoluta si cu adevarat o provocare. Este un traseu incredibil, o arena perfecta pentru motorsport, care da mari satisfactii atat echipajelor implicate in competitie cat si spectatorilor. Acestia din urma au fost minunati, atat in Piata Mare din Sibiu cat si pe marginea probelor speciale. Dintotdeauna am considerat publicul sibian ca unul cunoscator in materie de motorsport si tocmai din acest motiv ei merita din plin un asemenea festival la ei acasa.
RallyMax:?In premiera, competitiile de motorsport au ajuns pe cel mai celebru drum din Romania. Ce senzatii ai trait pe urcarea si coborarea de pe Transfagarasan?
Dan Nicoschi:?Pe urcare am fost limitat de puterea masinii, asa ca m-am concentrat mult pe trasa ideala si eficienta in abordarea virajelor. Pe coborare insa, am reusit in sfarsit sa gust din placerea pilotajului, sa ating putin limitele si chiar sa incerc sa fac putin spectacol in cateva viraje. Sunt constient ca inca mai am multe de invatat pe asfalt, dar cu siguranta Transfagarasanul m-a ajutat din acest punct de vedere. A fost o proba care, desi relativ scurta, a solicitat mult materialul de concurs dar si pe mine din punct de vedere fizic.
RallyMax:?Dupa experienta de la Cluj alaturi de Bogdan Moldovan, ai avut alaturi un nou copilot. Cum te-ai acomodat cu schimbarea?
Dan Nicoschi:?Cu Bogdan, la Cluj, am reusit sa invat cum se scrie efectiv o dictare. Astfel, cu Rares am avut nevoie de cateva viraje pentru acomodare, iar de-acolo ne-am inteles perfect. Cred ca amandoi am invatat cate ceva unul de la celalalt iar daca se vor mai ivi ocazii, cu siguranta vom mai colabora si pe viitor. Pana atunci, el se va intoarce alaturi de Vlad Miculici, iar eu revin in cautarea unui copilot stabil pentru un sezon viitor.
RallyMax:?Povesteste-ne ce te-a impresionat/ti-a placut cel mai mult la Sibiu Rally Challenge.
Dan Nicoschi:?M-a impresionat multimea de spectatori de pe marginea Transfagarasanului, mai ales in partea de sus, fiind ca o rasplata ca am ajuns la finalul probei. M-a impresionat multimea de oameni din Piata Mare din Sibiu. M-a impresionat bucuria de pe fata echipajelor cu experienta, ceea ce denota ca aceasta competitie a creat satisfactie, indiferent de nivel.
RallyMax:?Odata cu competitia de la Sibiu se incheie sezonul competitional 2014. Ce planuri ai pentru 2015?
Dan Nicoschi:?Anul 2014 a fost pentru mine un an extraordinar in care am reusit sa-mi ating majoritatea obiectivelor propuse. Bineinteles, pentru 2015 imi doresc un sezon complet in Campionatul National de Raliuri iar pentru asta am nevoie in primul rand de un buget sanatos si in al doilea rand de o pregatire fizica mult mai intensa.
RallyMax:?Multumim! In final, ai cuvantul!
Dan Nicoschi:?A fost o experienta minunata, ?de pus in rama?, cum se spune. Multumesc tuturor prietenilor si iubitorilor de motorsport care ne-au sustinut in parcul de service, pe marginea probelor sau de-acasa, multumesc Rares Fetean, multumesc echipei de asistenta tehnica, multumesc partenerilor Compania de Consultanta Financiara Transilvania, Lanterne LED si nu in ultimul rand, multumesc RallyMax!