Desi a fost absent de la start in sezonul abia incheiat al Campionatului National de Raliuri, Octavian Tirnovean a acceptat provocarea lansata de organizatorii sibieni si a pornit in Sibiu Rally Challenge. Din nou alaturi de Razvan Hulea, Octy a urcat in ambele zile ale competitiei pe podiumul clasei M1, cea dedicata masinilor cu motoare pana in 1600 cmc, declarandu-se incantat de configuratia specialei care a urcat pana la Balea Lac.
RallyMax: Salut Octy! Ne bucuram sa povestim din nou cu tine. Incepem cu un subiect mai sensibil: care e motivul absentei tale din CNR in ultimul sezon?
Octavian Tirnovean: Salut RallyMax! Ma bucur si eu ca avem din nou ocazia sa vorbim. Motivul absentei mele este mai mult sau mai putin clar, si anume lipsa unui buget pentru CNR.
RallyMax: Ai participat la Sibiu Rally Challenge, competitia spectacol de final de an. Ce impresii ti-a lasat concursul organizat de Scorpion Rally Team?
Octavian Tirnovean: Ma bucur ca am putut lua startul la SRC, chiar daca acest raliu nu a facut parte din CNR. Desi a fost o competitie cu un format scurt, noi ne-am simtit foarte bine, cu atat mai mult cu cat am avut ocazia de a parcurge o portiune din Transfagarasan in regim de proba speciala. M-as fi bucurat totusi si daca ar fi fost incluse si una sau mai multe probe pe macadam, nu doar circuitul pe care s-a desfasurat clasicul rally show.
RallyMax: Ai revenit la Sibiu alaturi de Razvan Hulea, copilotul tau din anii trecuti. Este aceasta revenire doar ocazionala sau veti continua colaborarea?
Octavian Tirnovean: Ma bucur ca l-am avut alaturi de mine pe Razvan si de aceasta data. Din pacate, nu pot spune daca vom continua sau nu colaborarea, deoarece este incerta participarea mea in sezonul urmator.?
RallyMax: Ce parere ai de provocarea lansata de organizatorul sibian, aceea de a duce motorsportul pe celebrul versant nordic al Transfagarasanului?
Octavian Tirnovean: Am fost foarte incantat de ideea organizatorilor de a duce motorsportul pe un drum unic si nu puteam sa refuz aceasta provocare, cu atat mai mult cu cat a fost acasa.
RallyMax: Cum te-ai simtit pe cele trei speciale de la Sibiu? A fost Transfagarasanul o adevarata provocare, atat din punct de vedere pilotaj cat si al experientei la volan?
Octavian Tirnovean: Ne-am simtit foarte bine din nou in masina de cursa, deoarece atat eu, cat si Razvan am stat pe margine in acest sezon al CNR. Transfagarasanul a fost o provocare datorita unicitatii configuratiei drumului fata de probele de asfalt cu care am fost obisnuiti. Desi prima proba, Paltinis, este una mai tehnica.
RallyMax: Daca ai fi avut sansa sa participi cu orice masina la Sibiu Rally Challenge, care ar fi fost aceasta si de ce?
Octavian Tirnovean: Interesanta intrebare, nu m-am gandit niciodata asa. Cel mai probabil mi-ar fi placut sa iau startul cu un Mitsubishi Lancer Evo 9, deoarece e o masina care imi place mult, cu atat mai mult ca este o masina de productie.
RallyMax: A fost aceasta participare un nou inceput pentru 2015? Ce planuri ai pentru viitor?
Octavian Tirnovean: Inca nu exista niciun plan concret pentru 2015, mi-ar placea sa fiu din nou la start, insa totul depinde de buget.
RallyMax: Multumim, iti dorim succes in toate planurile si obiectivele care ti le propui! 🙂
Octavian Tirnovean: Multumesc si eu! Si doresc sa multumesc si celor care m-au sustinut sa revin la start, chiar daca a fost pentru un raliu spectacol, si anume: sponsorilor Atlassib si Matec, lui Vali Porcisteanu si Cornel Gardean pentru ajutorul ce mi l-au acordat in service, lui Claudiu Trufin pentru pregatirea materialului de concurs, parintilor si lui Razvan.
Foto: Razvan Matei – Wild Goat Entertainment