Desi a luat startul doar la Transilvania Rally in acest sezon, un cadou din partea Napoca Rally Academy cu ocazia zilei sale de nastere, Danny Ungur nu a lipsit din peisajul motorsportului romanesc, fiind prezent la multe etape ca instructor alaturi de elevii pe care i-a pregatit in 2014.
RallyMax: Salut Danny! 2014 a fost, din pacate, un an in care ai participat doar la Transilvania Rally. Carui fapt se datoreaza restul absentelor?
Danny Ungur: Salutare Rallymax, de cand nu ne-am auzit s-a cam pus praful pe ?penel?. Da, intradevar, am participat foarte putin in 2014, dar as adauga si participarea de la VTM Poiana Brasov Cu Subaru Impreza N14…insa nu am fost departe de evenimentele automobilistice si aici ma refer CNR, CNVC, Slalom Paralel, fiind prezent la mai multe etape ca profesor/ instructor/ antrenor/ prieten alaturi de mai multi piloti.
RallyMax: Chiar daca nu ai luat startul decat la o etapa in acest sezon, esti foarte bine tinut in priza de cursurile de pilotaj pe care le desfasori in acest moment. Ce ne poti spune despre pilotii pe care i-ai antrenat in acest sezon?
Danny Ungur: Ai dreptate … in lipsa “bugetului” necesar pentru a participa in CNR, ERC sau WRC 🙂 am continuat sa fac ceea ce fac de fapt din anul 2005, prin scoala Danny Ungur Rally School si Napoca Rally School, cursuri de pilotaj sportiv pentru debutanti si piloti avansati (specialitatea mea) si cursuri de navigator/copilot, incercand sa fiu prezent langa elevi la fiecare start al lor. L-as mentiona aici in special pe Mihai Manole, care a debutat anul acesta in VTM cu un Peugeot 208 R2, alaturi de care am fost aproape tot campionatul mai putin 2 etape unde am lipsit motivat 🙂 , iar despre el sigur vom mai auzi pentru ca si-a propus sa participe in 2015 in CNR tot sezonul, avand pretentii la podium de clasa.
Incerc sa tratez elevii la fel si sa nu cantareasca diferenta dintre ei ?cardul gold? adica banii, implicarea mea e egala pentru toti si eu am o vorba: “o data ce mi-ai calcat pragul, a doua oara esti prietenul meu”. Adica nu le intorc spatele, ma implic, ii ajut, fac tot ce pot sa-si indeplineasca visul, pentru a putea fii la start si cel mai important sa si termine cursa. Nu cred ca ma voi desparti vreodata de tot ce inseamna raliuri, pilotaj-scoala de pilotaj-teste-recunoasteri-scriere-dictare-organizari – etc.
As adauga si cealalta specialitate sau sectie din cadrul scolii, cursurile de conducere defensiva, care s-a nascut de fapt la cererea oamenilor din jurul nostru: prieteni/parteneri/colegi/presa cu care am organizat multe evenimente avand ca tema principala educatia rutiera. Ne-am dat seama ca feedback-ul este foarte pozitiv si de folos oamenilor, am realizat ca practic experienta noastra din competitiile sportive de-a lungul anilor, acei kilometri multi de probe speciale parcursi la limita fiind expusi mult timp unui grad de risc ridicat la volanul unei masini, pot veni foarte usor si natural in folosul soferilor care circula in trafic. Un lucru care de fapt chiar poate sa salveze in primul rand VIETI, dupa care bani si timp. Acest segment este foarte cunoscut in USA si UE, chiar obligatoriu in cadrul marilor companii pentru angajatii utilizatori de masini din cadrul companiei, macar o data pe an, cursul fiind facut pe module de-a lungul mai multor ani, cu evaluarea acestora/monitorizare trimestriala.
RallyMax: Chiar daca ai fost pe margine, care etapa ti s-a parut cel mai bine organizata si de ce?
Danny Ungur: Din pacate am fost doar la startul Transilvania Rally, un raliu bine organizat de catre echipa din care fac parte. Pentru restul etapelor nu as dori sa ma pronunt, nefiind angrenat in competitie. 🙂 Mi-a placut si coasta de la Brasov unde am avut ocazia sa pilotez un Subaru N14 avand alaturi mai multi invitati speciali.
RallyMax: Ce parere ai despre lupta de pe specialele din CNR in 2014. Cine te-a impresionat si pe cine mizezi la anul?
Danny Ungur: Aici clar prezenta la start a “stranierilor” a ridicat foarte mult nivelul campionatului, se merge foarte tare si repede pe probele speciale, si 2014 a fost unul interesant, mai ales finalul 🙂 Avand ocazia sa fiu si spectator pe probele speciale, intotdeauna ma impresioneaza cum merge Delecour dupa care Botka, Laukanen (Iasi Rally), Simone, Sebi Barbu, Bobo Barbu…
Doar cand voi vedea lista de start de la prima etapa voi putea sa-ti dau un nume pe care mizez in 2015. Simone Tempestini teoretic are cele mai multe sanse sa-l vedem acolo sus, pentru ca se investeste foarte mult in el si face foarte multi kilometri fata de ceilalti competitori, acumuland multa experienta si avand ocazia sa participe si in campionatele mari precum ERC si WRC.
RallyMax: Ce parere ai despre noul nostru blog, ?Rallyfan? . Ti s-au parut interesante primele doua episoade de pana acum?
Danny Ungur: Da, mi-au placut foarte mult primele doua episoade, sper ca si ceilalti colegi de-ai mei, dar si fani, sponsori, prieteni, familii sa aprecieze ceea ce faceti. Pe viitor sper sa contribui si eu cu informatii ?la cald? pentru blogul vostru. Imi plac foarte mult ideile pe care va axati in ultima perioada, tineti-o tot asa in continuare. 🙂
RallyMax: Exista o etapa la care regreti in mod special ca nu ai putut lua startul?
Danny Ungur: DAAAA Harghita Rally!!! Iar pentru raliul de la Cluj vreau sa multumesc inca o data echipei pentru ca a fost cel mai frumos cadou de ziua mea de pana acum. 🙂
RallyMax: Ce parere ai de Sibiu Rally Challenge, competita ce are loc pe Transfagarasan. Ce idei ai aduce organizatorilor de la Sibiu?
Danny Ungur: Foarte foarte buna dar pe cat posibil sa nu se mai suprapuna cu alte etape de VTM, ERC sau WRC.
RallyMax: Care sunt planurile pentru 2015?
Danny Ungur: Indiferent in ce calitate, am mai scris si sus…. voi fi acolo!!!
RallyMax: Danny, iti multumim pentru interviul acordat si speram sa te vedem cat mai curand pe probe. In final, ai cuvantul.
Danny Ungur: Bine baieti, bravo voua pentru tot ce faceti si din punctul meu de vedere sunteti o pata de culoare pozitiva a acestei frumoase familii – automobilismul! Sper sa va miscati bine si anul viitor sa va vad pe probe!