Sezonul 2013 a adus in CNR o noua masina la start, Suzuki Romania facandu-si intrarea in raliurile romanesti cu modelul Swift, pregatit pentru clasa 9. Cu cinci masini la start in 2013 si sase in 2014, automobilele Suzuki au incheiat cele doua sezoane pe podiumul clasei 9 – locul 3 pentru Alex Mirea in 2013 si locul secund pentru Sebastian Gioarsa in sezonul trecut.
Desfasurata inca din 2013, Cupa Monomarca Suzuki Swift Cup va continua si in 2015 in organizarea Suzuki Romania si Wise Motorsport. In timp ce Suzuki se ocupa de domeniul administrativ, Wise Motorsport este responsabil de construirea masinilor eligibile pentru Cupa si suport tehnic, fiind singurul preparator abilitat de Suzuki Romania. In acelasi timp, preparatorul din Cluj inchiriaza si ofera asistenta tehnica pentru propriile masini de concurs, dar si pentru alte marci auto.
In 2015 Suzuki Swift va avea parte de o imbunatatire din punct de vedere tehnic ? un grup scurt pentru cutia de viteze. Cu aceasta noutate, desi viteza maxima a fost redusa, etajarea treptelor se face diferit, pastrand motorul la turatii optime pentru putere si cuplu. Marele avantaj al noului grup scurt este etajarea diferita a primelor doua trepte de viteza astfel incat, la viteze mici, concurentii beneficiaza de o putere mai mare a motorului la turatii mai ridicate decat in trecut.
“Elementul de noutate pentru anul acesta e noul grup scurt al cutiei de viteze, dezvoltat de Wise Motorsport. In acest fel, se repara singurul neajuns pe care cutia l-a avut in sezoanele trecute – faptul ca aveam primele 2 trepte de viteza relativ lungi. Asa cum se observa si din grafic, acum avem ceea ce lipsea pilotilor pe probele cu urcari si viraje stranse si anume o varianta intermediara intre treptele 1 si 2. Desigur, cutia a fost proiectata astfel incat sa primeasca si un diferential autoblocant la anul.” a spus Aurel Chirtes, Wise Motorsport.
O serie de teste au fost facute pentru a evalua imbunatatirile aduse. Desi testele au fost doar unele preliminare, cei de la Wise Motorsport s-au declarat multumiti de performantele masinii, urmand a desfasura teste mai complexe pe asfalt si macadam in saptamanile urmatoare. “Este foarte interesant faptul ca, desi am facut destul de putine teste cu masina pe probe speciale, pare o cu totul alta masina. Am fost insotiti de Radu Necula, cel care a pilotat Swiftul la Harghita in 2014 si a putut face comparatie intre versiunea de serie si cea cu grup scurt a cutiei de viteze. Concluzia lui Radu a fost ca masina se comporta total diferit, avand o acceleratie liniara si fiind mult mai rapida. Masina avea oricum un potential ridicat – in 2013 Alex Mirea iar in 2014 Sebastian Gioarsa fiind aproape de castigarea clasei 9 – dar in 2015 cu siguranta va fi mai rapida.” a completat Chirtes.
Cu modelul Swift tot mai implicat in lupta pentru primele pozitii in cadrul clasei 9, Suzuki are sanse mari ca in 2015 sa se impuna in fata rivalilor. Dupa ce in 2014 titlul s-a decis pe ultima proba speciala a Raliului Harghitei, cu siguranta lupta va fi una stransa in 2015. “Daca anul trecut Citroen Saxo si Peugeot 106 s-au dovedit a fi adversari surpriza, in 2015 ma astept sa batem clasa 9 cu aceasta cutie. Ar trebui sa pornim cu un avantaj. In momentul de fata nu stiu exact ce piloti vor completa echipajele deja certe la Cupa Suzuki, fiind in discutii cu mai multi piloti care si-au exprimat intentia sa concureze cu acest model. Cred cu tarie ca un pilot se poate impune in cadrul clasei daca concureaza un sezon intreg cu Suzuki.” a incheiat Aurel Chirtes.