- Trei debuturi promitatoare la Danube Delta Rally
- Schimbare de lider dupa 3 etape
- Pentru Raliul Moldovei organizatorul pregateste introducerea regulii super-rally
Cupa DACIA traverseaza unul dintre cele mai disputate sezoane de la aparitia sa in cadrul CNR Dunlop in 2007. A treia etapa a sezonului 2015, Danube Delta Rally a consemnat o serie de premiere, dar si lupte extrem de stranse soldate cu abandonuri tehnice si iesiri in decor. Urmeaza o noua confruntare pe macadam, de data aceasta pe spectaculosul traseu din jurul oraselor Bacau si Moinesti in Raliul Moldovei.
Danube Delta Rally a treia etapa a CNR Dunlop a aliniat la stratul Cupei DACIA doi piloti debutanti in raliuri cu varsta de 16 ani: Norbert Maior secondat de Adrian Dincu si Andrei Mitre cu Mihai Capet in rol de copilot. Acestora li se adauga si Filip Badina ce l-a avut in dreapta sa pe George Grigorescu, dar care nu a punctat in Cupa la aceasta etapa.
O alta premiera a fost prezenta la start cu un automobil Dacia LOGAN a lui Paul Andronic secondat de Cornel Gardean. Campionul absolut de Viteza in Coasta a bifat astfel mai multe premiere pentru cariera sa sportiva: debutul in raliuri si primul raliu de macadam. Paul Andronic a reusit insa sa ajunga la final, performanta recompensata printr-un premiu special acordat de George Grigorescu, organizatorul Cupei DACIA.
In nota obisnuita pentru sezonul 2015, raliul a avut o desfasurare dramatica pentru lupta la varful clasamentului. Trei dintre principalii protagonisti fiind nevoiti sa abandoneze dupa primele doua probe speciale. Adrian Dragan si Vali Bradateanu, ocupantii pozitiei secunde in clasament dupa primele doua etape au o evolutie spectaculoasa pe prima proba speciala, pe care o incheie cu al patrulea timp dupa liderul la zi al clasamentului Peter Kelemen/Gyula Molnar, Viorel Ivan/Dumitru Gheorghe ? reveniti dupa absenta de la Arad si Adrian Teslovan/Imre Cseh. Din pacate Adrian Dragan si Vali Bradateanu sunt nevoiti sa abandoneze la jumatatea celei de-a doua probe speciale ca urmare a unor probleme tehnice.
Seria abandonurilor continua insa cu iesirile in decor ale lui Peter Kelemen, Adrian Teslovan precum si a debutantului si juniorului Norbert Maior. Dintre cele patru echipaje abandonate doar Adrian Dragan/Vali Bradateanu, respectiv Norbert Maior/Adrian Dincu vor relua a doua zi startul conform regulii Super-Rally, care permite revenirea in concurs a echipajelor abandonate, dar fara posibilitatea de a mai obtine puncte in clasament.
Evolutia spectaculoasa si meritorie a celor doua echipaje, in ziua secunda a raliului, Adrian Dragan castigand chiar si una dintre probele speciale, l-a determiat pe organizatorul Cupei sa revizuiasca regulamentul sportiv si sa decida introducerea sau modificarea regulii super ?rally astfel incat echipajele abandonate care revin in competitie sa primeasca puncte. Regula va fi definitivata si va fi introdusa in Regulamentul Cupei pana la stratul celei de-a patra etape Raliul Moldovei.
In aceste conditii, fostul castigator al Cupei a avut de facut o simpla formalitate asigurandu-si prima victorie din 2015. Viorel Ivan un pilot cu vechi state de plata in Cupa DACIA si-a adjudecat insa si Trofeul Dmack acordat echipajului cu cele mai multe victorii de proba speciala. In urma sa avea sa se claseze echipajul Bogdan Talasman/ Andrei Mitrasca, victorios in prima etapa desfasurata la Brasov, cei doi revenind astfel in fruntea conducerii clasamentului Cupei. Pe treapta a treia a podiumului a urcat tanarul dar ambitiosul echipaj Vlad Miculici/Rares Fetean. Victoria la Debutanti i-a revenit de aceasta data lui Gabriel Ene, secondat de experimentatul Ciprian Solomon, clasamentul acestei categorii fiind completat de Andrei Mitre/Mihai Capet.
De apreciat insa evolutia pilotilor debutanta si juniori Norbert Maior si Andrei Mitre, la care se adauga Filip Badina, piloti care reconfirma statutul de promotor al tinerelor talente pentru Cupa DACIA.
A patra etapa a sezonului Raliul Moldovei Moinesti propune concurentilor Cupei DACIA un format compact, alcatuit din 11 probe speciale, impartite de-a lungul a doua zile si care masoara 126,02 km din totalul de 321,97 km ai competitiei. Astfel, vineri 24 iunie, echipajele vor parcurge patru probe, impartite in doua bucle identice, cu cate doua parcurgeri ale specialelor Trebes si Hemeius aflate in apropierea Bacaului, urmand ca ziua sa se incheie cu superspeciala Speed Park de pe circuitul de karting din oras. in premiera pentru Romania, superspeciala va fi transmisa LIVE, in acelasi timp, de catre posturile de televiziune Dolce Sport si TVR1, incepand cu ora 17:30.
In 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR si se bazeaza pe sprijinul partenerilor tehnici: anvelope DMACK – importator Colina Motors, ORECA ? furnizorul echipamentului de securitate.
Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteti vizita pagina facebook Cupa Dacia ? Rally.
Clasament Cupa DACIA 2015* dupa 3 etape:
- B. Talasman/A.Mitrasca 56p
- V. Miculici/R. Fetean 52p
- Ivan/G. Dumitru 51p
- P. Kelemen/G. Molnar 47p
- A. Dragan/V Bradateanu 42p
- G.Ene/C.Solomon 34p (Locul 1 ? Debutanti)
- A. Teslovan/I. Csech 24p
- A. Mitre/M. Capet 14p.
*4 puncte se acorda bonus pentru start la fiecare etapa
Credit Foto: Sorin Pop