Horia Chirigut a reusit la Danube Delta Rally un parcurs excelent, avand de pe prima pana pe ultima speciala timpi foarte buni in cadrul clasei 9. La finalul etapei tulcene, alaturi de Andrei Hicea, Horia a ocupat locul secund la clasa 9 si s-a impus in Suzuki Swift Sport Cup, profitand si de problemele avute de Vlad Cosma. Desi la Raliul Moldovei a avut parte de un abandon in urma unei iesiri in decor, pilotul va ataca de pe prima proba la Transilvania Rally, dorind sa obtina un loc fruntas in cadrul clasei.
RallyMax: Salut Horia! Stam de vorba din nou dupa prima jumatate a campionatului. Cum ti s-au parut primele patru etape de raliu din cariera ta?
Horia Chirigut: Am avut parte de o prima jumatate de campionat foarte interesanta. Am ramas foarte placut impresionat de Raliul Deltei privind organizarea si numarul mare de spectatori aflati atat pe marginea probelor speciale, dar si in parcul de service.
RallyMax: La inceputul acestui sezon ai declarat ca iti doresti sa progresezi de la o etapa la alta. Rezultatele arata ca ai progresat, dar tu simti acelasi lucru din punct de vedere al pilotajului?
Horia Chirigut: Din punct de vedere al pilotajului am realizat ca mai am multe de invatat si am sa muncesc in aceasta privinta pe parcursul acestui an, in orice caz, am invatat care sunt limitele noastre si ale masinii in unele situatii.
RallyMax: Desi va cunoasteti doar de 5 luni, avand o relatie strict profesionala, ai reusit alaturi de Andrei sa obtii o serie de rezultate notabile in aceste 4 etape, plecand de fiecare data printre favoritii la victorie in categoria debutantilor, la podiumul clasei 9 si Cupei Suzuki. Te declari multumit de progresul vostru in ceea ce priveste relatia ca si echipaj?
Horia Chirigut: Desi majoritatea pilotilor debutanti opteaza pentru a avea in dreapta o persoana experimentata, eu am considerat ca prin faptul ca suntem amandoi debutanti ne va ajuta sa progresam concomitent si rezultatele sunt convins ca se vor vedea. Andrei a fost cel care m-a introdus in “tainele” unei dictari de raliu la Covasna Winter Rally, iar tot atunci am luat decizia de a-i propune sa concuram impreuna in acest sezon. Consider ca pentru un debutant fara experienta la inceputul sezonului, este un profesionist dedicat acestei cariere, avand in jurul sau o seama de copiloti experimentati de la care “a furat” aceasta meserie.
RallyMax: Desi stim ca nu esti un mare fan al raliurilor de asfalt, in calendar urmeaza Transilvania Rally. Cu ce ganduri si cu ce strategie vei aborda etapa clujeana, speram noi prima pe asfalt uscat din acest sezon?
Horia Chirigut: Da, asa este, nu am deocamdata o placere de a pilota pe asfalt, o suprafata cu care sper sa ma familiarizez cat mai repede. La Transilvania Rally vom ataca de pe prima proba, incercand sa ne luptam la un loc cat mai fruntas in cadrul clasei 9. Imi doresc sa fim lipsiti de evenimente neplacute la aceasta etapa, si la fel ca voi, sper si eu sa nu ploua.
RallyMax: Stiind nemultumirile multor piloti, suntem curiosi care este parerea ta in legatura cu numarul de etape din 2015, dar si cu organizarea calendarului competitional, dat fiind faptul ca in 6 saptamani au fost programate 3 etape de CNR?
Horia Chirigut: Parerea mea este ca sunt prea multe etape si prea apropiate una de cealalta. Un campionat cu 6 etape de coeficent 1 ar fi perfect dupa parerea mea, astfel la startul fiecarei etape ar fi un numar considerabil de participanti, iar spectacolul oferit fanilor de pe margine ar fi mult mai mare.
RallyMax: Din pacate, in urma iesirii in decor de la Bacau si a faptului ca nu veti lua startul la Harghita, sansele de a castiga Cupa Suzuki s-au micsorat. Care sunt planurile voastre pentru ultimele 3 etape din acest sezon?
Horia Chirigut: Vom vedea ce va fi pana la sfarsitul sezonului, cand voi trage linie si voi hotara ce va urma pentru 2016, insa pana atunci mai sunt de disputat patru etape, in care clasamentul poate suferi modificari majore.
RallyMax: Ai atacat inceputul de sezon pe doua fronturi, raliuri si rally-raid, renuntand la cea de a doua. A fost o alegere facuta din motive financiare sau ce te-a determinat sa iei aceasta decizie?
Horia Chirigut: Am renuntat anul acesta la rally raid din lipsa de timp, dar si a faptului ca vreau sa pregatesc masina pentru sezonul viitor.
RallyMax: Multumim! In final, te rugam sa transmiti un mesaj celor care sunt alaturi de tine la fiecare etapa.
Horia Chirigut: Doresc sa le multumesc tuturor celor care ne sustin si sunt alaturi de noi din toate punctele de vedere, atat sponsorilor PRO MRK Invest, Impecadium Group, Giada Development si partenerilor si prietenilor de la Suzuki, Philips, Kiss Fm, Wise Motorsport, Danny Ungur Racing si RallyMax. Mai vreau sa multumesc familie mele si ai lui Andrei pentru toata sustinerea care ne-o acorda vizual, sonor si moral. 🙂