Dupa debutul in Campionatul National de Raliuri la Transilvania Rally in 2014, Dan Nicoschi a luat startul si in Sibiu Rally Challenge in sezonul trecut, iar in 2015 a revenit pe probele speciale cu ocazia raliului de casa. La Cluj-Napoca, pilotul a pornit, la fel ca in 2014, alaturi de Bogdan Moldovan pe un Seat Ibiza de clasa 13, unde a reusit sa se impuna, avand un ritm bun pe probele speciale.
RallyMax: Salut Dan! Felicitari pentru evolutia de la Transilvania Rally, una care ti-a adus prima pozitie in cadrul clasei 13. Cum te-ai simtit la revenirea in Campionatul National de Raliuri?
Dan Nicoschi: Salutari RallyMax si tuturor fanilor de motorsport! Cum puteam sa ma simt altfel decat fantastic, fiind acasa, in fata propriilor fani si prieteni, in biroul unde as vreasa fiu tot timpul ? la volanul unei masini de curse!? 🙂
RallyMax: Ce parere ai despre programul propus in aceasta editie a raliului clujean? Pe ce probe ai avut cel mai bun ritm?
Dan Nicoschi: Pot sa spun ca aceasta editie a raliului a fost impartita in doua. O parte, si cea mai consistenta ce-i drept, a fost pentru concurenti. O proba Rasca ? Dangau extraordinara, intr-un format nou, care pot sa ma hazardez si sa afirm ca este o proba de campionat mondial. Are de toate: este ingusta, de viteza, este tehnica si prezinta suprafete diferite de rulare si in continua schimbare! A fost o incantare sa pilotez aici si fiind si o proba lunga, de fapt cea mai lunga din campionatul nostru, am reusit sa atingem si cel mai bun ritm. Este totodata si un test pentru relatia pilot ? copilot si solicita si o forma fizica destul de buna! Apoi Belis-ul a fost singura proba identica cu cea de anul trecut si a fost la fel de frumoasa, doar ca penalizeaza lipsa de putere, in cazul nostru, pe partea in urcare. Partea a doua a raliului a fost compusa din probe gandite pentru public. Floresti-ul intr-o configuratie modificata, interesanta, Faget-ul, frumoasa dar scurta si fara partea de macadam, care noua ne-ar fi placut mult iar superspecialele consider ca au fost putin cam multe, poate si din cauza faptului ca nu prea ma impac eu cu astfel de probe (cu exceptia celei de la Sibiu 🙂 ).
RallyMax: Povesteste-ne un moment la limita si unul amuzant de pe parcursul celor 120 de kilometri cronometrati.
Dan Nicoschi: Cred ca momentul la limita coincide cu cel amuzant in acest raliu. Pe PS7 ? Rasca, dupa start, la aproximativ 1 km, am intrat putin prea optimist intr-un viraj de dreapta foarte murdar, nereusind sa agat suficient interiorul. Am intrat in derapaj, incercand sa o redresez insa fara prea mare succes. Eram cumva resemnati ca vom iesi in decor, intrebarea era doar unde ne vom opri si daca vom reusi sa iesim. Spre norocul nostru,
am ?aterizat? pe un drum forestier care ?intepa? proba, astfel ca dupa o fractiune de secunda de mirare, am revenit pe proba si am continuat fara probleme 🙂 .
RallyMax: Ai avut si momente mai putin placute in acest raliu?
Dan Nicoschi: Am avut un moment care ne-a lasat un gust amar. Am primit o amenda pentru depasirea vitezei la recunoastere cu 1,1 km/h peste limita maxima admisa, in aceeasi zi cand alti 32 de concurenti au fost ?iertati? si sanctionati cu avertisment pentru depasiri peste limitele cunoscute de toata lumea pe proba Rasca – Dangau, pe motiv de configuratie si orar strans. Gustul a fost cu atat mai amar cu cat noi am respectat toate vitezele impuse si am reusit sa facem toate recunoasterile intr-o singura zi, deci programul strans putea fi respectat destul de usor cu un plan bine gandit. Nu contest amenda primita, desi e foarte greu de constientizat cu cat am depasit noi, dar ori iertam pe toata lumea, ori aplicam regulamentul la toti!
RallyMax: Esti deja la a doua participare alaturi de Bogdan Moldovan. Cum a decurs relatia pilot-copilot la acest raliu si ce consideri ca mai aveti de imbunatatit?
Dan Nicoschi: Proba regina a raliului mi-a dat si oportunitatea sa descopar cat de importanta este relatia pilot-copilot si cat de mult conteaza o dictare buna. Bogdan a fost intr-o forma de zile mari, aproape si-a pierdut vocea, confruntandu-ne si cu probleme de intercom dar cu toate acestea, nu a pierdut niciun viraj si m-a ajutat foarte mult. Fiind pilot in CNVC, cred ca si el a fost mirat de vocatia care si-a descoperit-o aici, ca si copilot. 🙂 De imbunatatiri este loc tot timpul, dar suntem pe drumul cel bun.
RallyMax: Clasa 13 este una din cele mai putin animate din Romania. Te-ai gandit sa faci o schimbare a materialului de concurs sau doresti sa continui cu ?Broscuta? – Seat Ibiza?
Dan Nicoschi: Sunt constient de limitarea clasei, nu mi-am dorit asta. A fost cea mai convenabila solutie pentru a putea alerga in CNR, de-a invata si de-a prinde putin din nebunie. Totusi, stiu ca va trebui sa fac o schimbare in curand daca vreau sa fac si performanta. Pana una-alta, eu consider Broscuta o masina de clasa 9 si ma compar cu timpii de acolo, in special cu Logan-urile care sunt foarte apropiate ca si performante si caracteristici tehnice cu ?Broscuta?.
RallyMax: Care e urmatorul pas pentru voi doi? Va vom vedea la start la etapele urmatoare din Campionatul National de Raliuri?
Dan Nicoschi: Incercam o participare si la Sibiu, un raliu care l-am gustat anul trecut la Sibiu Rally Challenge si care mi-a placut foarte mult. Totul depinde de buget. Mai incolo nu stiu nimic dar raman cu aceeasi dorinta mare in suflet, sa iau startul intr-un raliu de macadam, suprafata mea preferata!
RallyMax: In trecut ai concurat in Campionatul National de Slalom Paralel, unde ai reusit un titlu de vicecampion national. Iti concentrezi atentia doar pe CNR sau iei in calcul si participari in CNSP sau CNVC?
Dan Nicoschi: Deocamdata ma concentrez pe CNR, atat cat este posibil. As vrea sa ajut, macar prin participare si CNSP-ul, un campionat foarte frumos care se confrunta, din pacate, cu probleme destul de mari si trebuie ajutat de oricine este in masura s-o faca, pentru ca este o excelenta scoala de piloti si o rampa de lansare spre CNR. Cat despre CNVC, ce pot sa spun e ca incepe sa-mi placa tot mai mult asfaltul. 🙂
RallyMax: Care este cel mai mare vis al pilotului Dan Nicoschi?
Dan Nicoschi: Visul meu cel mai mare era aproape sa fie atins anul acesta cand a fost acceptat ca si propunere de rezerva Raliul Castanelor (fostul Siromex), care pentru mine este si va ramane un raliu de suflet, unde, de mic copil am fost nelipsit de pe marginea probelor si visam sa ajung si eu acolo. Pana atunci, pentru ca asta nu depinde doar de mine, ma concentrez pe urmatorul vis, un sezon complet in CNR, daca se poate cu o masina competitiva.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Dan Nicoschi: Multumim prietenilor, familiei si fanilor care au fostalturi de noi pe probe si ne-au sustinut ?zgomotos?! Multumim echipei tehnice pentru masina bine pregatita, partenerilor Tiv Bay Construct, Compania de Consultanta Financiara Transilvania, LanterneLED, Danny Ungur Racing, si un mare multumesc pentru cei care ne-au ajutat cu cate ceva in acest raliu. Nu in ultimul rand, multumim RallyMax!
Foto: RallyZoom.ro & RallyPhoto.ro